Ack söder!!!!!

Saknar ni att jag uppdaterar bloggen så får ni skriva det i kommentrsfältet. Har total bloggtorka och annat att göra för tillfället. Känner ingen motivation längre för att skriva, man får ju så sällan någon respons och då tappar iallfall jag lusten. Jag älskar att skriva men just nu så finns inte lusten där.
 
Men jag vill be er läsare om hjälp. Vill ha texten till visan ack söder, ack söder som de sjunger i söderkåkar. Ska ha den till mitt scrapbooking tema.
Goola tycker ni säkert, jo visst ni det gjorde jag igår men det jag fick upp var namnet på den som skrivet text och musik, något klipp på Youtube och visan svinta skär.. Han som skrev visan heter Gideon Wahlberg men googlar man op honom så får man inte upp ack söder iallfall.
Tror ni att ni kan hjälpa mig med detta och lägga in länken till sidan där texten finns i mitt kommentarsfält?
Vore evigt tacksam!
 
Nu ska jag diska sen ska jag scrapa lite till.

Kommentarer
Postat av: Marie

Kan den vara så här kanske...:

Mitt hjärta det klappar för Söder
Där en gång min vagga har stått
Den sol som på rutorna glöder
Gör kojan till skimrande slott
Där stränderna ljuvligt bekyssas
Av vågor från glittrande vik
Och kåkar står mörka och tysta
Och skänka en doft av mystik

Ack Söder, Ack Söder, idyll uti det blå
Med dina vackra stränder där bergen höga stå
Ack Söder, Ack Söder, trots alla kåkar små
Och dina trånga gränder, vi älskar dig ändå

I gårdarnas grönskande täppa
Där blommorna bugande stå
Gitarrsträngar klirra och knäppa
Och dragspelen pusta och slå
I apeln där sjunger en siska
Till maken om kärlek och tro
Och lövträden susa och viska
I aftonens ljuvliga ro

Ack Söder, Ack Söder, idyll uti det blå
Med dina vackra stränder där bergen höga stå
Ack Söder, Ack Söder, trots alla kåkar små
Och dina trånga gränder, vi älskar dig ändå

I kluckande puls från trafiken
På gatorna knappast så små
Men ut på den blånande viken
Syns båtarna komma och gå
Av brisarna lätta och svaga
En doftande känning jag få
Allt är som en fängslande saga
Där stum och förtrollad jag stå

Ack Söder, Ack Söder, idyll uti det blå
Med dina vackra stränder där bergen höga stå
Ack Söder, Ack Söder, trots alla kåkar små
Och dina trånga gränder, vi älskar dig ändå

2012-08-07 @ 09:36:51
URL: http://minsmalavag.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Fel efternamn, han hette Wahlberg!

Svar: Ja det vet jag ju! varför skrev jag ström???? har ändrat nu och texten ha rjag också fått så nukan jag scrapa.
kerstin olsson

2012-08-08 @ 07:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0