Stures corner!

Gick ned på gården igår kväll för att hålla Sture sällskap när han flyttade stenplattorna från en hög till vår rabatt. En granne som hjälp till mycket med bla vår rabatt hade tagit hem två pallar.
Jag sprang efter med kameran så jag jobbade också. Första gången jag var ute sen i Måndags då jag var hos läkaren. Var helt slut när jag kom upp, märkas att jag inte är bra ännu. Inatt har hostan varit mycket bättre och på tre dagar bör jag vara kurerad och pigg och redo för att jobba.


Boll-Krysantemum i full blom





Alla plattor är tegelröda även om det inte ser ut så på bilderna, men de är skitiga så de ska duschas av i helgen





Nu kan man gå längst väggen och inte bli jordig om skorna eller lerig när det är vått, sen skyddar plattorna husfasaden längst ned så inte väta tränger in under mot all vattning som kommer att behövas.



Tjusigt va? Plattorn kommer att justeras i helgen så att de ligger platt och fint på jorden med bla jord under där det behövs.





Från sidan. Ska jag fota lite högre upp på huset?



Ja det gör jag...högst upp bor vi.



Har varit risig i magen därför sitter jag här nu. Vaknade strax efter tre och har fått sprungit flera gånger. Men tror att det lättat nu så jag ska försöka att somna om.

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Bor ni i ett sådant där hus på tre trappor utan hiss?

2011-09-16 @ 09:22:10
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0