Söndag!

Sture höll på i flera timmar med vår hörna igår. Drog ut all jord+tog bort alla smårötter och ogräs. Krattade och planade ut så det blev jättefint.
Nu ska bara lökarna dit och i vår blir det bärbuskar, potatis och lite grönsaker. Sen får vi se om eller vad det blir mer.
Det har varit ett jätte jobb som tagit många timmar. Men otroligt roligt att få se att resultatet blev så himla bra. En månads arbete sammanlagt, buskarna börjades tas bort den 12 Augusti.
Nu till annat.
Till middag igår åt vi en jättegod Lasagne.

Visst ser den god ut?



På vår gård har vi två tallstubbar där vi satt två gröna växter i krukor. Det växer svamp där ibland mot stubbarna, men då enbart några enstaka. Nu har det kommit i massor klasvis.
Behöver er läsare till hjälp nu. Vad är det för svamp? Är den giftig eller ätlig?








Hur jag mår? Jo hostan gör så jag har skitont i ryggen och i bröstet. Näsan rinner och ögonen kliar. Så vi får se hur jag mår imorgon. Mår jag som nu så tänker jag inte gå och jobba.

Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Spontant tycker ag att den påminner om giftig skivling (minns inte vad den heter) men säker är jag inte-

2011-09-11 @ 13:18:24
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0