Gizmo

Inatt drömde jag om Gizmo.
Drömmen var helknäpp alltså. Vi var ute och gick jag och Sture och helt plötsligt såg vi en stor Leguan klättrandes på en balkong i full snöstorm. Jag skrek till att de skulle ta in sin ödla, men då kom Teddy rakt mot mig på gatan och ropade: Det är Gizmo och ägarna är jättebra.
Allt slutade med att Gizmo krympte av snön och vi körde hem han i en gammal liggvagn. Alltså Teddy tog tillbaka sin ödla som han sålde 2009 då han ansåg att ägarna inte var så bra som han trodde.

Gizmo var husdjur här hemma i 2 1/2 år och var en Leguan, hann fick även sällskap av Alfie pch Lizzie två yngre leguaner. Men det var Gizmo som gällde för mig.
Teddy hade nog mycket sorg i hjärtat när han sålde leguanerna särskilt Gizmo som var så himla go och tam, han tom kom när Teddy ropade på honom. En söt och kärleksfull Ödla var han.
Varför han sålde hör inte hit utan jag ville bara berätta om denna underliga dröm.


Som liten baby







Hann blev större







Denna bild är det jag som tagit.





Konstig dröm var det iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0