Boll-Krysantemum

Här är blomman du aldrig sett mamma. :-)
Tyckte min förklaring var toppen. Som en boll är växten med prästkrages liknande blommor i olika färger bla gul och rosa blommorna är nu små knoppar men blir sen en enkrona stora.


Just det jag menar denna växt:

Boll-krysantemum (Boll-kryss)

Asteraceae, asterväxter. Chrysanthemum x morifolium

Skötselråd från www.blomsterlandet.se En rikblommande färgklick som finns i många olika färger! Klassisk höstväxt som tål en frostknäpp.
Växtsätt:
Som ett halvklot-klot, mycket väl förgrenat, stabilt.
Övrigt:
De som planteras ut redan på sensommaren gödselvattnas en månads tid. Placera krukan var som helst men tänk på, att den som står under tak måste vattnas även i regnväder. Plantera den avblommade plantan fritt, så kan den komma tillbaka till nästa år. Blommar rikt, tål en frostknäpp.
Vatten: Medel
Läge: Sol till halvskugga
Bladfärg: Mellangrön
Vintergrön: Nej.
Jordprodukter: Blomsterlandets yrkesodlarjord.
Näring: Flytande trädgårdsnäring.
För ett lyckat resultat:
Yrkesodlarjord Blomsterlandet , Trädgårdsgödsel Algomin , Fiberduk , Lecakulor Blomsterlandet
Bild:




Min förklaring var väll bra?






Och Måndag morgon till råga på allt också. Slutar fyra men kl fem börjar det extra insatta Apt för oss. Som vi inte har någon slut tid på. Men glöm det, senast sju lämnar jag stället. Man orkar inte med hur mycket möten som helst.
När man blir för trött och allt bara snurrar runt så tar man inte in någonting. Det har varit alldeles för mycket då bla flytten varit uppskjuten i två veckor. Tror det tyvärr kan bli längre.
Men nu måste jag käka och åka till jobbet. Höres....kanske ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0