Lördags morgon!

Ja se karlar!!! Igår var Sture ledig från jobbet. Jag bad han då ta upp alla adventssaker och julsaker. Vad tog han upp som jag nyss upptäckte? Jo en kartong och i den låg några ljus ljusmanschetter och småtomtar!!!!!!
Men vart ät stjärnorna, adventsstakarna, alla större porslinstomtar ,ljuslyktor, skålar, dukar, ljusstakar!? Jo i källaren. Alla saker är tunga så jag orkar inte bära dessa tre trappor upp
. Nu sitter jag här i ilskan och väntar på att han ska vakna. Jag hade tänkt stryka juldukar och julgardiner sätta upp stakar och stjärnor och alla tomtarna, så bara köksgardinen var kvar. Den behöver jag hjälp med.
Men icke sa nicke. Detta har jag fått upp:























Detta är vad som finns kvar uppe i lägenheten:



Nog om detta nu. Nu är han uppe och fikar så om en timme kan jag sätta igång igen.

Idol då. Ja vad säger man Robin glänste som en stjärna och var jättebra i båda sina framträdanden.
Moa Moa Moa välkommen tillbaka, Din bästa kväll ikväll. Båda framträdandena var jättebra.
Molly föll igår och därför åkte hon. Första låten sjöng hon surt i flera gånger, i den andra förmedlande hon noll känsla och det var inte helt rent där heller. Amanda F gjorde sin sämsta kväll igår, låt två var katastrofal och hon sjöng skränigt och pipigt.

Så summan av kardemumman är att rätt åkte om man bara ser till ikväll. För ser man hela tävlingen så skulle Moa eller Amanda åkt. Moa var jättebra i början sen usel i alla andra uppträdanden, en uppstickare när hon sjöng sin egen låt och så igår då. Amanda är ingenting i mina ögon, gillar inte hennes röst och att hon förstör många fina låtar då hon gör de till sina egna.

Nu avslutar vi med middagen igår då för sen ska jag äta frukost:

Hemgjort potatismos



Julkorv



Underbart gott



Att dricka till så blev det livets vatten:



Älskar Julmust


Kommentarer
Postat av: Celine Naminah

Jösses! Du gnäller för att du "bara" fått upp allt det där. Det är mer än vad vi ens äger.

2011-11-26 @ 21:24:51
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0