Söndags morgon!

Något har jag med bihålorna. Igår hade jag jätteont i tandköttet och tog tabletter, det kom tillbaka på kvällen igen tyvärr. Då sa Sture att jag skulle ta hans nasonex som är inflammationsdämpande tex vid bihåleinflammation.
Värken försvann omgående, men tyvärr så är sprayen nu slut. Den är på recept också, men vi har en annan spray hemma nasoferm som ofta doneras av läkare vid bihåleinflammation, en sprayning kvar som max...suck.
Så det måste bli en tripp till Apoteket idag och jag tvivlar på att det är öppet på torget.
Summan av kardemumman blir att det var inget fel med tandköttet eller min nylagade tand utan det är bihålorna som spökar för mig.

Men bihåleinflammation behöver ju inte alltid vara bakteriell utan kan vara virus aktig också och då ges ju inte antibiotika men nässpray kan man få.
Som jag trodde på torget har inte apoteket öppet idag blir till att ta bilen när Sture har vaknat.

Såg ni Så mycket bättre igår? vad bra de gjorde Timbuktus låtar alla blev till det bättre. Jag gillar ju inte Rap men det var okey när de gjorde om låtarna, även de med lite rap kvar i.
Det var gripande och känslosamt när han berättade om bilolyckan. Intressant att höra honom berätta om sin uppväxt och strul som hade varit.

Hans pappa har sina rötter från staden Timbuktu där av namnet.





Jason "Timbuktu" Diakité

Munvig hiphoppare.


Rapparen Jason "Timbuktu" Diakité är född 1975 och debuterade på skiva 1996 med singeln Lifestress. Det riktigt breda genombrottet kom 2003 med albumet "The botten is nådd". Plattan rymde bland annat låten "Ett brev", som mycket riktigt var ett öppet brev riktat direkt till statsminister Göran Persson och drog till sig åtskillig uppmärksamhet.

Timbuktu har släppt åtta album som soloartist och ytterligare tre med gruppen Helt Off. Under åren 2002-2006 vann han Grammisar och P3 Guld-utmärkelser på löpande band. Senaste albumet kom i juli 2011 och heter "Sagolandet".

Artistnamnet Timbuktu är för övrigt inspirerat av Jasons far, som har sina rötter i staden Timbuktu.

Alla artister i Så mycket bättre s




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0