Picknickkorg!

All mat även romröran står nu i kylen. Tallrikar, bestick, servetter och dylikt står bredvid korgen på köksbordet för nedpackning innan vi går ned på gården och firar Midsommar.



Nu ska jag slappa fram tills kl blir 15.30 då ska jag duscha och göra mig i ordning!

Sture ringde precis nu, han är på väg hem.
Jag ljög och sa att jag inte orkat göra något idag för att jag sovit dåligt. Vet ni vad han säger????
Det är lugnt älskling jag börjar när jag kommer hem.
Är han inte för gullig? Han gick upp kl 04.20 och började jobba kl 05.30, men ändå är det lugnt att han får göra tre timmars jobb när han kommer hem. Ja det var vad allt tog med deg,pajsmeten, ugnstid, sillröran,romröran, rensning av jordgubbar,plocka och skölja sallad, framplockning av tallrikar och dylikt, diskning och torkning. Visserligen lite dödtid mellan varven men dock ändå tre timma rinnan allt var helt klart.
Nu är allt klart iallafall så Sture blir nog glad att få ta det lugnt när han kommer hem.
Det är han värd min älskling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0