Middagen igår+idag och jag är sjuk!

Vi åt en supergod middag igår. När vi var i Göteborg så tog Sture en sillmacka på ett cafe.
Kavring, med ägg, sill, rödlök och majonnäs. Vi slängde på ett salladsblad också.
Jag åt på Tyrolen en kväll, sparris inlindad i lufttorkad skinka med balsamvinäger ringlat över och en klick pepparrotsvisp.
hade ingen pepparrotsvisp hemma så det hoppade vi över.
Se så gott det ser ut!




Ikväll ska jag göra denna middag, men inga sockerärtor tar istället gula tomater och lite salladsblad. Kliar i munnen av sockerärtor så det tar jag bort.
Jag gör ingen sås då vi redan inköpt en fisksås som vi bägge två älskar.



Ser mumsigt ut va?

Sen till något tråkigt.
Jag är:



Vaknade kl 04 imorse och frös, hade ont i halsen+dunder snuvig.
Tog en tablett och la mig för att kika på en dvd. Nu har tabletten verkat och jag sitter här.
Men det blir detta inlägg, sen ska jag lägga mig i soffan och fortsätta att se på dvd.


Så vi tar och räcker ut tungan till den dumma förkylningen:



Sen gråter vi en skvätt över hur synd det är om mig:

 

Sen drar vi täcket över huvudet!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0