Gnällkärring!

Nostalgi på hög nivå.
Detta gör jag nu eller gör ser på heter det nog:






Tidigt 80-tal och alla älskade serien. Jag var väll 16-17 år när den började sändas på tv och alla satt som klistrade vi burken om man hade något i hjärnan :-).
Har hunnit med två avsnitt innan jag somnade om strax före 6.30 och vaknade för ca 30 minuter sen.

Nu har jag letat fram så måna olästa böcker så jag vet inte vilken ände jag ska börja i. Upptäckte att jag aldrig läst ut Camilla Läckbergs första bok Isprinsessan men hunnit med mer än hälften. Men för att komma ihåg allt så måste man ju börja från början. Sen har jag hennes andra till fjärde bok också. Sen han som skrev Da vinci kodens hans första bok Änglar och Demoner oläst och så var det ett gäng till.

Men känner inte för ett skit faktiskt. Ska rulla köttbullar till middagen och göra sås också, men känner inte för det heller. Borde dra dammsugaren över golven och skura men känner inte för det heller. Hostan har gjort mig grinig och sur. Får sådana attacker ibland så jag blir tokig. Men en aning så lossnade den lite första gången jag vaknade imorse och det är ett gott tecken får vi hoppas.
Har även huvudvärk så jag tror att det kanske är åska på gång. Borde nog dra täcket över huvudet med en kall trasa på pannan och somna om, bara skita i allt.

Men jösses kärring vad grinig du är. vad glad över att du har mat på bordet, det finns dom som inte har det.

Vad glad för att du har ett helt rum fullt med filmer och både dvd och vhs-spelare+digitalbox och tv, de finns dom som aldrig ägt en tv och aldrig kommer att få råd att skaffa en heller.

Var glad för att du har så små bekymmer som att dammsuga och skura, de finns dom som har stampat jordgolv.

Sen att du har så små bekymmer som vilken bok du ska läsa av säkert ett 20-tal olästa. Det finns de som inte har råd att köpa ens en bok eller tänk på alla analfabeter.


Sen hostan vad är det att gnälla om när det finns dom som är obotligt sjuka, de som har en fruktansvärd värk som de kommer få leva med livet ut som exempel de med fibromyalgi och reumatismen.
Så sluta och gnäll kärring!!!!

Japp det ska jag göra och gå ut och börja med disken.
Kommer tillbaka när jag gjort något vettigt istället för att bara gnälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0