Blåbärsskogen!

Svar på Maries kommentar:

Nyfiken varför kan du inte med Wallander. Jag har alla och jag älskar den.
Den med Klas Henriksson som Wallander inte Rolf lassgård den äldre serien, men den är bra den med.

Ut i blåbärskogen var vi. Suck inte är det många bär på varje buske inte och inte är de stora heller. Blev ett par dl enbart. Av det blir det ingen paj så vi gick in i affären och köpte lite äpplen att dryga ut blåbären med.

Men på vägen såg vi ett nybygge som iallafall inte jag hade en aning om...våran gamla pulkabacke dödsbacken uppifrån Björnsonsgatan ned mot ängen utanför Blackebergsskolan. Jag filmar och tar kort nedanför tvättstugebacken...ja där gamla tvätteriet låg med det höga tornet. Ni som läser och bor i Blackeberg eller känner till området.
Här kommer bilden och filmen på bygget först:






I blåbärsskogen







Pajen innan ugnen



Häller på socker och kanel över bären och frukten sen ett pajtäcke bestående av havregryn, socker och smör med några matskedar flytande honung i. Som jag sedan knådar ihop till en smulig massa. Idag var den slut så jag tog ljus sirap istället det går nog bra det med.



Har även köpt vaniljsås till eller vaniljvisp från milda som är supergod.



Trackback
RSS 2.0