Onsdag!

Vi börjar med den sista dagens!

Dag 25 – Min favorithögtid.

Det är Julen. Stämningsfullt, förväntande barnaögon, god mat, gemenskap. Mysigt mörker som lyses upp av ljus och elektriska adventsljusstakar och stjärnor.
Sen alla lukter när man tex bakar, som pepparkakor, saffransbullar, apelsiner med nejlikor i och så alla underbara röda små tomtar som lyser upp mörkret ännu mera.
Nej det är något visst med Julen.

Idag har vi kommet fram till Onsdag veckar rullar förbi i en rasande fart, imorgon slutar jag 16 och på Fredag slutar jag 15.
Ikväll kommer  jag nog hem först 18.15, tar då något smörgås med gott pålägg och slänger mig sedan framför tv.n Då ska jag se Halv åtta hos mig och Sveriges mästerkock och allra sist en inspelad Våra bästa år.
Sen är det Torsdag.

Nu ska jag äta frukost och sen bege mig iväg till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0