Öronproppar!

Bästa uppfinningen vet ni vad det är?



För inte vaknade jag kl 12 inatt då grannungarna satt igång sin fyllefest igen. Men det gjorde Sture som efter 20 minuter fick gå ned och skälla ut dem, när han hotade med polis så tystnade dem förresten av natten. De var rejält fulla berättade han imorse efter att han försovit sig. Tur att jag vaknade 05.30 och behövde gå på toa. Han skulle åkt från sopstation kl 05.30 nu vart de en timma försenade tack vara festande ungdomar. De är små 15-åringar som inte bör dricka utan äta påskägg.


Sture som skulle sluta tidigare idag...men så lär det ju inte bli idag då de kom ut för sent. Det är Fredag idag, festa på helgerna istället. Som sopgubbe så kör du Måndag-fredag pga att det är veckohämtningar och hoppar man över en Fredag på en trakt som har hämtning två ggr/månad så blir det nu enbart en gång.
Men ta det en annan dag då tycker ni. Men då har man ju andra hämtningar eller hur

Nu till öronpropparna och varför dem är världens bästa uppfinning.
Jo för jag använder dessa och hörde inte ett ljud inatt. Hade jag gjort det så hade jag gått ned till grannbarnen men jag hörde inte ett smack.

Nu har jag gjort klart räksnurrorna och gjort pajdegen till Västerbottenpajen.
Har sänt Sture ett SMS behöver mjölk, vispgrädde och konserverade persikohalvor.
Han skulle ändå in och köpa mjölk till sitt kaffe så då kan han plocka med sig två saker till.

Nu ska jag äta frukost!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0