Sorry!

Orkade inte skriva något igår. Kom hem 14.20 kikade på våra bästa år och somnade i soffan åt middag kl 16.30 och åkte hemifrån 17 för att gå på föreläsningen.
Nej det gav ingenting, hon pratade för mycket om annat och ibland var det som om hon stod och redovisade för oss eller så kändes det som om vi inte förstod någonting.
Allt handlade om dokumentation, olika sätt att dokumentera på, synliggöra barnens utveckling för föräldrarna i förskolan.
Några bitar var bra men inte ha en föreläsning i 2 1 /2 timme för. Kl 18.30 tyckte hon vi skulle ta paus och fram till 18.55 som blev 19, men varför så lång paus man vill ju hem på kvällen och är trött.
Kl 20.10 satt jag framför tv:n hemma och så Ullared iallafall föreläsningen var slut kl 19.53.
Hörde ingen som tyckte det var värt att gå på detta som satt runt mig och de visar ju bara på att de högre upp kan inte hitta vettiga saker att lägga pengarna på.
Det finns saker som vi skulle vilja gå på eller göra studiebesök på men det lyssnar de högre upp ej på eller så är det för dyrt.
Men bättre men en dyr sak en flera saker som ej är värda att lyssna på.


Denna vecka blir jobbig för idag stänger jag sen har vi visst samtal med en av våra chefer våran avdelning 16.30 imorgon-18 sen har vi avdelningsmöte som man aldrig vet när det slutar. Torsdag slutar jag §16.30 och Fredag har jag ny tid börjar 7.30 istället för 08 och slutar 15 istället för 15.30 den dagen är väll okey.
men jag är inte återställd och skulle vilja börjat denna vecka lugnar och få vara hemma kvällstid.


Tycker att alla ni som är föräldrar och har barn i förskolan ska läsa läroplanen sen gå in på dokumentation, pedagogisk dokumentation, reflektion, utvärdering och se vad vi egentligen gör för era barn i förskolan och inse att vi inte är en passning central som många föräldrar tror.
Nej jag ska äta frukost nu och göra mig färdig för avresa mot jobbet.

Igår fyllde min yngsta dotter 21 år skulle grattat henne även här i bloggen, men så blev det inte. Så här inne blir det ett försenat grattis!

GRATTIS LINNEA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0