Söndag!

Jaha sista dagen som ledig inför en ny arbetsvecka. Inga kvällsmöten som är inbokade denna vecka iallafall och det är skönt. men den 23/9 ska vi ha föräldrarmöte så vi måste nog ta någon kväll för att sätta oss ned och resonera vad vi ska ta upp.
Men när var och hur vet jag inte alls, får ta upp det på vår planering imorgon.


Nog om arbete nu. jag vaknade kl 08 idag och vaknar upp till en grå dag igen men 16+ kl 08 den 12 September är ju ganska bra iallafall.
Idag ska Sture mecka bilen och sätta dit de rätta skruvarna som äntligen kommit, de som är nu är bara en tillfällig lösning, sen ska vi dammsuga och torka golven, damma gjorde jag igår och vi handlade även igår så det slipper vi idag.
Jo just det Sture hade tvättstugan också. men städning+bil tas på förmiddagen sen blir det slöa i soffan och svulla i chips och dipp+se på filmer.


Nu till en artikel och en film om en kvinna som har krokodiler som husdjur.

Ja det finns knäppa människor. Som Jonas wahlström säger de kommer att äta upp henne. En krokodil kan aldrig blir tam.

gosedjur För Vicki, 53, är krokodiler gosedjur. Hon har haft krokodiler i 30 år. ”Jag kommer att ha krokodiler tills jag dör”, säger hon.
Foto: GRANT HODGSON/SPLASH NEWS

”De kommer att äta upp henne”

Sonen Andrew med en krokodil i sängen.
Sonen Andrew med en krokodil i sängen.
Foto: GRANT HODGSON/SPLASH NEWS
Jonas Wahlström.
Jonas Wahlström.

Plus och minus på ”husdjuret”

Funderar du också på att skaffa en krokodil som husdjur?

Jonas Wahlström ger plus och minus.

+

Finns inga.

_

Krokodiler ser allt levande som mat och tvekar inte att tillgodose sina behov.

Krokodiler är rovdjur och om de blir uppretade kan de bitas.

Krokodiler kan bli över 7 meter långa och väga över ett ton.

Vicki Lowing har krokodiler i sängen – varnas av Skansens Jonas Wahlström

Vicki, 53, har ena riktiga vilddjur i sängen – varje natt.

Men enligt reptilnestorn Jonas Wahlström lurar döden mellan lakanen:

– Krokodiler är inga gosedjur. De kommer att äta upp henne, säger han.

Vicki Lowing i australiensiska Melbourne har haft krokodiler i 30 år. Hon fick upp ögonen för de gröna kräldjuren redan som liten.

– Jag såg en film om krokodiler på 60-talet och sedan dess var jag fast. Jag fick en orm av mamma när jag var fyra och skaffade min första krokodil när jag var 22, säger hon till Daily Mail.

Nu har hon inte mindre än tre krokodiler – Johnie, Fovian och Jilfia – i huset som hon delar med sin 16-årige son Andrew.

Redan som bebis fick han lära sig att konkurrera med krokodilerna för att få sin mammas uppmärksamhet. Största rivalen var Johnie, 14, som nu mäter 1,5 meter mellan svans och huvud och väger 12 kilo.

– Om Johnie tyckte att han fick för mycket uppmärksamhet tog hon hans leksaker och gömde dem, säger Vicki stolt.

Husdjuren sover med husse och matte på nätterna – men det är inte alla som uppskattar dem. Grannarna håller avståndet och sonen har fått problem med att ta hem tjejer.

Problem med tjejer

– Krokodilerna bekymrar inte Andrew men de bekymrar absolut hans flickvänner. Den senaste tjejen sprang så fort hon såg Johnie, säger Vicki.

Trots det vägrar hon ge upp sin kärlek till krokodilerna.

– Jag kommer att ha krokodiler tills jag dör, säger hon bestämt.

Och det kommer hon med största sannolikhet göra ganska snart, i alla fall enligt djurexperten Jonas Wahlström:

”Vansinne”

– Att ha krokodiler hemma är fullständigt vansinne. Att sova med dem är ännu värre. För eller senare tror jag de kommer tycka att sängkamraten ser väldigt läcker ut. Och då som maträtt.


KÄLLA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0