Alliansen inget för mig!

Ha ha säger jag bara åt packet. Sen är jag otroligt besviken på personer som röstat på dem men ändå sett baksidan av vad deras politik kan göra med de som har det sämre i samhället.

Men men läs HÄR


Normal text Stor text Extra stor text
Den preliminära räkningen av de sena utlands- och förtidsrös
Den preliminära räkningen av de sena utlands- och förtidsrösterna har pågått hela dagen ute i landets kommuner.

Alliansen går miste om egen majoritet

Matematikprofessor Svante Linusson.
Matematikprofessor Svante Linusson.

Alliansens missade två chanser:

Alliansen kunde ha vunnit egen majoritet i riksdagen om de sena utlands– och förtidsrösterna hade fördelat sig på det sättet att:

Folkpartiet vann över ett mandat från Socialdemokraterna i Göteborgs kommun

Folkpartiet vann över ett mandat från Socialdemokraternai Värmlands kommun

Men i stället förlorade de med sammanlagt 16 röster.


visar de slutgiltiga siffrorna

Alliansen vann ett mandat men förlorade två, i det slutgiltiga valresultatet.

Därmed gick de miste om chansen till egen riksdagsmajoritet.

– Då är det kört, säger matematik-professorn Svante Linusson.

 

Jag hoppas de ryker åt helskotta efter dessa fyra år.

Jag lider med de sjuka, arbetslösa, ensamstående, pensionärer ja alla svaga grupper i samhället idag för tyvärr kommer ni få det ännu sämre i detta fruktansvärda klass samhälle.

Men i Täby tappade de massor av röster och det visar ju bara på att de som bor där inte är nöjda med deras sätt att styra Täby under dessa fyra år.

Där bor ju ett överskott av människor som har det väldigt bra ställt.

Så tom dessa personer är missnöjda.

Men nästa gång det är val då ryker de och socialdemokraterna måste byta partiledare ingen har förtroende för Mona Sahlin hade de valt en annan ledare hade de vunnit valet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0