Babels hus.

Har nu sett avsnitt två av Babels hus...lite trist faktiskt och jag minns den inte alls. Trög i starten kanske den är, men fortsätter den så här så är den inte så bra som jag hade känslan av att jag tyckte senast jag såg den.
Har ni sett serien? En fråga till såg ni den när den gick på 80-talet (1981)och vad tyckte ni då och vad tycker ni idag?





Klassisk TV-serie efter PC Jersilds succéroman med Carl-Gustaf Lindstedt i högform! 76-årige Primus Svensson (Carl-Gustaf Lindstedt) kollapsar ute vid sin kolonilott.

Primus förs till Enskede sjukhus - ett gigantiskt betongkomplex - där man konstaterar hjärtinfarkt. Primus Svensson får mycket god medicinsk behandling och vänligt bemötande överallt. Problemet är att han bollas mellan avdelningarna som ett kolli och ingenstans finner han riktig mänsklig kontakt. Storleken och effektiviteten på sjukhuset gör människor till främlingar för varandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0