LÄSER JUST NU!

Dödergök

av Katarina Wennstam


I ett stillsamt radhusområde strax söder om Stockholm finner Maria Allende drömhuset för sin lilla familj. Tobias och Maria har länge letat efter hus med trädgård för tvååriga Alma att leka i, och det perfekta huset till överkomligt pris har inte varit lätt att hitta.
Men den sköra tillvaron i den nya bostaden sätts i gungning när den fasansfulla sanningen om husets tidigare ägare blir känd. Maria Allende börjar gräva i historien, men är inte beredd på den verklighet som döljer sig bakom fasaderna.
Samtidigt ställs åklagare Madeleine Edwards inför nya utmaningar, både i domstolen och hemma. Tonårsdottern Alexandra saknar sin hårt arbetande mamma, men ett märkligt dödsfall med kopplingar till hedersvåld kräver Madeleine Edwards fulla uppmärksamhet.

Med Dödergök har Katarina Wennstam skapat en spänningsroman om brott som i regel går strafflösa och återigen avslöjar hon några av det svenska samhällets allra djupaste fördomar.

Kundrecensioner

En riktigt bra bok.

2010-01-04 Lena

En spännande bok som man inte vill lägga ifrån sig. Det händer något hela tiden. Man känner sig också lite sorgsen när man läser hur en kvinna i boken blir misshandlad och terroriserad av sin man, i detta fall är det fiction men en verklighet för många kvinnor.

Spännande verklighet

2010-01-30 Linn

Jag hade glömt min bok på jobbet. Ville ändå läsa. Tog en oläst bok ur hyllan, helt på måfå. Började läsa. Kunde inte sluta! Boken jag fick tag på var Dödergök, den fristående fortsättningen på Smuts. Och den har allt! Det är kärlek, vänskap, hat. Polisvåld, hedersmord, familjeproblem. En samhällsskildring skickligt förklädd i spänningsromanens format. Jag älskar när en bok inbjuder till debatt samtidigt som den underhåller. En bok för er som förlorar er i böckernas värld lika mycket som ni faktaälskare

Toppen

2009-09-28 läser

Mycket bra och spännande bok.

Intressant moraliskt dilemma

2010-04-30 Pia

Jag tycker boken är riktigt bra, bättre än den tidigare boken Smuts. Jag vill inte avslöja allt för mycket om boken men det finns en moralisk konflikt som jag finner spännande och som väcker många tankar. Stundtals får boken och den moraliska konflikten mig att tänka på John Grishams bok Dödscellen.

Av samma författare

Flickan och skulden : en bok om samhällets syn på våldtäkt

Alfahannen

Smuts

En riktig våldtäktsman : en bok om samhällets syn på våldtäkt

Flickan och skulden : en bok om samhällets syn på vå...

Alfahannen

Smuts

En riktig våldtäktsman : en bok om samhällets syn på...

Katarina Wennstam Katarina Wennstam Katarina Wennstam Katarina Wennstam




43:- Köp
172:- Köp
40:- Köp
43:- Köp


Har läst alla hennes böcker först kom flickan och skulden sen en riktig våldtäktsman, sen smuts, sen dödergök som jag läser och sen kom alfahannen som jag ska läsa efter denna bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0