Afrikas drottning!

Känner mig lite bättre har legat och slöat i soffan hela dagen och sett på bla Afrikas drottning. . Nej Ska lägga mig igen och titta på någon annan film, för på tv är det som vanligt ingenting

Afrikas drottning

Drama från 1951 av John Huston med Humphrey Bogart och Katharine Hepburn

Filmens handling

Afrikas drottning är en illa medfaren liten ångbåt vars skeppare ombord är den gindrickande kanadensaren Charlie Allnut. När första världskriget når ända in i djungeln får han som passagerare ungmön och missionären Rose.

För sin roll som Charlie belönades Humphrey Bogart med en Oscar, hans enda någonsin. Han var dock nominerad för både "Casablanca" (1942) och "Myteriet på Caine" (1954). Katharine Hepburne blev utan stayett denna gång, men belönades med fyra Oscar för andra filmer.

 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: F R I D A M . S E

Har inte sett den filmen, men kanske värt att se? Jag är så dålig på att se filmer, haha. Jag har mest ett fåtal som jag ser om och om igen ;)

2010-01-11 @ 13:29:49
URL: http://fridam.se
Postat av: Anna

Hejsan!

Vill bara ge dig två tummar upp för kommentaren hos "paow". Det är tragiskt att man bara ser det negativa hos att skaffa barn.. Jag har inga själv än efter som jag pluggar än, men jag längtar!

Bra att se att fler än jag bryr mig =)

/anna

2010-01-11 @ 14:09:02
URL: http://bjorkhamn.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: Precis! Kan förstå att hon sätter nöjen och party framför tanken på att skaffa barn, men för det kan hon väl tänka lite mer än vad hon verkar göra.. Hon verkar ju tro att hela livet försvinner bara för att man har barn, att man blir jätte fet och spyr jämt.. Hon borde plugga! =)

2010-01-11 @ 15:45:27
URL: http://bjorkhamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0