Header!!!

Tummen upp för designa din blogg men icke denna gång. fattar nada om att lägga in en header. Jag vill ha ett eget tagit kort som header, men det går ej trots att jag tycker att jag följer allt till punkt och pricka. Hittar ingen kod för bilden och fattar inte vart jag ska lägga den om jag finner någon?????
Snälla hjälp mig på ett enkelt sätt jag är ganska trög vad gällande datorer då dessa ej fanns när jag var ung, så ta det sakta och långsamt med mig!!!!
tackar på förhand!!!!!

Denna vill jag ha som header:




Kommentarer
Postat av: seven

snygg bild!

gå in på arkiv, lägg upp bilden. klicka på bidlen så du får fram en webbadress, kopiera den. gå tillbaka sen till stilmallar. klistra in koden under header i parantesen. sen får man fixa lite och så, som man själv vil ha det ;)

2010-04-05 @ 16:35:06
URL: http://sevenstyles.blogg.se/
Postat av: sevens

arkiv, bilder, ny bild, bläddra, välj bilden, ladda upp i bredd 1000, klicka på bilden som visas i en miniatyr, då kommer det upp en ny webbsida. Kopiera webbadressen, gå tillbaka, design, redigera stilmall, leta upp avsnittet header, vid background står det url där kklistar du in koden imon paranteserna (om det inte finns, gör en parantes runt koden du just klistra in), förhandsgranska och sedan spara!



VARSÅGOOOOOD! :D



OBS! bilden måste vara jpg. ;)

2010-04-05 @ 19:39:35
URL: http://sevenstyles.blogg.se/
Postat av: Nessie

Du måste ha paint, photoshop, och ändra bilden till storlek 800x440, sedan måste du välja temat fashion och sedan ladda in den där bilden, och klicka på den när du laddat upp den och sedan ta adresskoden och klistra in i redigera stilmall där det står:

#header {

background: #FFFFFF url(adress till din bild) no-repeat right center;

padding-left: 30px;

padding-bottom:15px;

padding-top:30px;

margin: 0px 0px 20px;

width: 800px;

height: 480px;

}

Och ändra width till 800

och height till 440;P

Kramkram

FIn blogg!

Allt bra?

2010-04-05 @ 20:19:57
URL: http://tkeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0