Förkyld!





Lite snorig men ont i kroppen+hals. Vaknade 5.45 och tog en tablett, kl skulle ringa 6.30 som först men kunde ej somna om så jag gick upp. Ja jag måste jobba idag så är det bara. Man kan inte vara hemma för lite snor och ont i en hals+kropp...feber har jag inte för då skulle jag vara jättesjuk blir alltid det när jag har feber. Smittar mest gör man innan förkylningen bryter ut och barnen hos oss är alla snoriga på något sätt. Vi kan ju inte sända hem barnen pga att det rinner ur näsan på dem, för då skulle alla barn gå hem och vi skulle inte ha några kvar. Skulle personalen vara hemma när de är som jag skulle det sällan finnas tillräckligt med personal, så hemma är man när man först är riktigt sjuk!.Sen finns det alltid bacciller på fösrkolor pga att några barn alltid har någon form av baccilusk i sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0