Rosa bandet!

Med en gåva till Bröstcancerfonden stöder du bröstcancerforskning. Idag är den relativa 10-årsöverlevnaden i bröstcancer ca 74 procent, men det finns mer att göra. En gåva till Bröstcancerfonden innebär också ett bredare stöd, till kvinnor som idag lever med bröstcancer och deras anhöriga." (Från Bröstcancerfondens hemsida)


http://www.cancerfonden.se/sv/Rosabandet/Veta-mer/Det-Rosa-Bandet/














Armbandet ska jag köpa och sen skulle jag vilja ha rosa bandet med strass.
Allt detta finns på Guldfynd...ja godiset vet jag inte men det andra.
Om arbanadet är slut ska jag köpa klockan.
Sture ska idag till provtagningen på st:eriks sjukhus och då går han av vid Fridhemsplan och där på st:eriksgatan finns en guldfynd.
Tänk vad bra jag är på att komma på saker va...hoppas de öppnar nio!!!!!
Nej de öppnar tio såg jag nu, fasiken också han åker ju snart!!!!!
Får se när han är klar då!

http://www.guldfynd.se/




http://www.cancerfonden.se/sv/Rosabandet/Veta-mer/Brostcancer1/







1: lymfkörtlar, 2: muskelvävnad, 3: mjölkkörtel, 4: mjölkgång, 5: fettvävnad.
I kvinnobröstet finns ett stort antal mjölkkörtlar där modersmjölken bildas. Varje mjölkkörtel har en mjölkgång som mynnar i bröstvårtan. I övrigt består bröstet mest av fett och bindväv. I 50-årsåldern tillbakabildas mjölkkörtlarna och ersätts så småningom av fett.

Illustration: Roland Klang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0