Allergi chock!

Det var precis vad jag hade, för jag fick även prickar i ansiktet. Och efter att behandlat mig en dag med ögondroppar, cortizon och tavegyl och cortizonspray så är nästan allt borta. Prickarna syns och ögat är fortfarande rött. På jobbet har två barn ett hårmedel som doftar men dom har väldigt lite i håret inte som de två andra barnen hade som till slut Rita fick ta ett snack med. Jag blev då otroligt snuvig och täppt i näsan, denna gång har jag ej blivit det utan låtit det bero. Sen har jag känt doft i peronalrummet att någon peronal haft något på sig, inte mycket så jag har även låtit detta bero. Men har nu insett att det ej var så smart, för det började lite smått redan på jobbet innan jag gick hem, så idag måste jag ta detta med personalen som sagt till att jag måste säga till om det är något jag ej tål eller dom använder något som är nytt osv.

Men man vill ju inte vara gnällig, gäller ju samma med min familj. Sonen var här en kort stund igår och helt plötsligt började han kleta på frisyrgele....???? Men vad gör du sa jag får till svar det här har jag haft förr....doften kanske försvinner efter ett tag men vid påsättandet i håret så luktade det faktiskt rejält så jag fick öppna fönstret efter han gått. Sen har jag fått höra men jag har ingen parfym bara lite kräm, lite deo, lite vad det nu heter...men jösses jag är inte parfym allergiker utan doft allergiker man kan även kalla det parfym allergiker men då är ju folk så korkade att de tror de kan spruta på sig vad som hels som luktar bara det ej är parfym!!!!!
Snälla respektera min allergi för den är nog jobbig än att jag ska få stå ut med detta i mitt hem och på mitt arbete.

Nog om detta idag ska jag alltså jobba då och jag stänger idag...inget jag känner för inget jag vill men så är det bara! Samma gäller imorgon...suckar!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0