Tvättstugan snart!



Inte alls någon lust men ett nödvändigt ont. Är jätte trött sov visserligen bättre inatt men samanlagt enbart 5 timmar.
Imorgon är det nyårsafton och jag känner bara för att ligga PÅ soffan och glo på tv så trött som jag är.
Vill inte ha någon förutom älsklingen hos mig, men så är det nog för alla när man är trött och sliten, får försöka sova idag och inatt så man är i kapp med sömnen och orkar fram till 12 slaget :-))).

I år ska vi inte ha någon på middag iallafall, det blir något lätt bara ingen lammstek med hasselbackspotatis och äppelpaj efter åt.
Inget kommer heller att handlas till kvällen då vi har kasst om pengar denna månaden tack vare er FÖRSÄKRINGSKASSAN som ännu ej svarat på mitt mail men iallafalla har jag fått svar att det sänds till en handläggare alltid något!!!
Får bli popcorn, pomfrittes chips och nötter som är kvar sedan Julen om inte de som kommer kanske tar med sig någon påse eller så.

Nej gud så grinig jag är, men tyvärr så blir jag när jag är trött och enbart tänker på pengar som vi hade haft bra ut av om INTE kassan skulle krånglat, men nästan 3000 är nästan 3000 kronor, tur att vi storhandlat.
Men det är bensinen till bilen som behövs och så är ju Sture rökare jag bara fest röker...jag vet låt bli när ni har dåligt med pengar.
Men det är lättare sagt än gjort det när man är beroende rökare.
Lite vin vill man ju ha på helgen...man måste unna sig något trots skralt med pengar SOM INTE ÄR VÅRAT FEL!!!!!

Nej det blir att dra åt svångremmen denna månad och hoppas man vinner på lotto!
Vi hade ju en del att betala denna månad 2500 för bilen (avbetalning som nu är klar) en skuld till far på 2000 kronor och ett avdrag på stures pengar på 1000 kronor (ett lån som är betalt nästa månad), vilka vanliga kan lägga ut 5500 kronor på lån?
Inte många inte, men nu kan vi börja att spara nästa månad då lånet på 2500 är borta helt och man får rätt mängd pengar då inte Sture varit sjuk något och inte jag heller utan har lite semestertillägg för senestern i mellan dagarna!

Nog om detta nu ska jag göra mig klar för tvättstugan...lakan vecka denna gång...skojígt värre!!!!
Sture ringde precis och sa att han var framme i Rosersberg...jag vill att han ringer då det är så halt ute och åka på halt vägunderlag i tre mil får iallafall mig att sitta och oroa mig för att han ska komma fram.
Nej höres senare!!!!

Kommentarer
Postat av: Em

Jag har det nog tvärt om i dag, har sovit jättebra, nästan för bra - är inte vaken än.

2009-12-30 @ 07:44:01
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0