Torsdag!!!!!

http://www.thebragcompany.eu/epages/62238610.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62238610
Här finns väskorna under om ni vill kika på flera!

En dag kvar tills det är Fredag!!!!!

En fråga som jag vi ställa till er här inne.
Om en kommer fram till mig i personalen och säger:
-Har ni pratat med.....om tiderna att man ska vara ombytt och klar till kl 9?
Jag säger att vi ej gjort det pga att denna person alltid stannar över sina tider och att komma ett par minuter för sent ibland drabbar inte vår avdelning.

Att någon skulle haka upp sig på en sådan bagatell trode jag aldrig.

-Tycker ni ska göra det för det är rätt mot övrig personal.

Jaha tänker jag får väll säga detta då till personen.
Denna person tar det att personen som pratat med mig gått bakom ryggen på henne istället för att säga det rakt till henne.
Det kan jag hålla med om och detta kommer till slut till chefernas kännedom.

Då får jag veta av en tredje personal att personen som pratat med mig om den andre personalens tider är på krigsstigen mot mig då hon anser att jag skvallrat för personalen på min avdelning?????
men hon bad mig ju prata med peronen på min avdelning??? Skulle jag sagt att det var jag som tyckte detta eller vägrat säga vem som tagit upp detta med mig?

Självklart inte vi är ett ärligt och rakt team på vår avdelning, där ska vi inte undanhålla saker för varandra.
Personen som pratade med mig hade ej heller bett att få vara anonym, hade hon gjort det hade jag sagt att hon själv fick ta upp detta med personen på min avdelning.

Hängde ni med?
Frågan är alltså har jag felat, har personen rätt att vara arg på mig???? har jag skvallrat.
jag tycker att jag agerat helt rätt!!!

Det lustiga är att denne person som pratade med mig går hem 16.15-16.20( hon slutar 16.30) varje gång jag stänger och skickar över en personal från sin avd som slutar kl 17 med barnen så hon kan smita iväg. Vi har då tre personal till som slutar kl 16.30 som ser henne svicha förbi utanför fönstret. Förra veckan var det kaos och en som slutat fick hoppa in då denna person smitit iväg.
Så ställer hon någon fråga till mig idag kommer jag vänligt och bestämt säga att jag vill att alla kommer in till vår avdelning (som är stängningsavdelning) med barnen inna de slutar så kan vi checka av barnantal och se om 16.30 personalen kan få gå hem lite tidigare.

Obs hade tänkt ta detta med henne iallafall om hon smitit idag också. Det är ej okey mot övrig personal då det drabbar hela stugan...att vår personal kommer några minuter för sent ibland...drabbar inte oss alls. Att hon gör det beror på att hon bor precis bredvid sexårsverksamheten och där går barn som gått på vår stuga så hon blir stoppad ibland för lite prat.
Men kan ju inte alltid gå tidigare än man behöver pga att man kanske träffar på någon man känner och blir stoppad för prat!!! Oj det vart långt det här, men var tvungen att skriva av mig lite...här under är personalen jag pratar om iallafalla :-)))



Nu till något annat









Söta underklädsväskor va?


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0