Robinson Karibien!

Andra advent idag!

 

Hade väll ingen som jag ej dirrekt gillade eller ogillade i det laget! Men jag skulle ha valt Liliana, hon är så himla gnällig och tjatar hela tiden! Jimmy tycker jag inte gör annat än att pakta, så vi får se framöver om jag får några jag inderrekt ej gillar!

Så vi säger hej då till!

 


 

Läs om Angelica här:

 


 

Därför tvingades Angelica lämna Robinson

I tv kunde vi se hur en sjuk Angelica Höglund hämtades av läkare och hur Paolo Roberto sedan meddelade att hon brutit tävlingen.
- Om jag hade fått fatta beslutet hade jag fortsatt, säger Angelica till tv4.se.

Relaterade länkar

"Jag ville tillbaka till tävlingen", säger Angelica. Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Foto: Daniel Ohlsson/TV4

De svåra smärtorna Angelica upplevde kom efter några dagar i Robinson - men det var inte första gången hon känt av problemet.

- Innan jag åkte till Robinson hade jag haft ont vid äggstockarna ungefär. Jag kollade med gynekologen som sa att det inte var något farligt, det var okej att jag åkte.
- När jag kom ner var allt bra men efter tre-fyra dagar fick jag ont igen. Efter tävlingen med kloten kände jag att det gjorde svinont, det kom som sammandragningar med jämna mellanrum och det kändes som jag skulle dö. Dagen efter kändes det som nåt sprängdes, det ilade i hela nederdelen, jag kunde inte räta ut mig.

Livmoderinflammation
Tv-bilderna visar hur Angelicas lagkamrater, med Annika och Veronica i spetsen, sitter hos Angelica och försöker trösta och peppa henne tills läkarbåten anländer.

- När jag kom till sjukhuset fick jag veta att jag hade fått grov livmoderinflammation. Jag fick antibiotika i fem dagar och blev frisk. Men sen jag kom hem har jag varit in på akuten två gånger för samma sak.

- Jag ville tillbaka till tävlingen men jag fick inte för läkaren. Om jag hade fått fatta beslutet hade jag fortsatt.

Hur kändes det när du insåg att du inte skulle få fortsätta?
- Jag har aldrig varit så knäckt i hela mitt liv, jag ringde hem till mamma och pappa och grät. På nåt sätt skämdes jag för att jag var tvungen att lämna men samtidigt var det ju inte mitt beslut. Men jag hade verkligen mycket mer att ge.

Skulle du vara med igen om du fick chansen?
- Utan tvekan.

Du och Annika verkade bli nära vänner fort. Vad var det som gjorde att ni fann varandra?
- Vi är nog ganska lika till sättet, ganska envisa och ganska hårda. Det sa klick direkt, den här människan tycker jag om. Det är klart att hon har sina negativa sidor, hon kan bli en häxa, men jag gillar hennes ledarstil och tuffa sätt.

Såhär i efterhand, vad var bäst och sämst med tiden i Robinson?
- Det bästa var att träffa alla dessa underbara människor. Det finns några som jag tycker så mycket om och kan sakna i vardagen.
- Det absolut jobbigaste var de hårda omständigheterna – svenska folket får bara se en och en halv timme av vad som var flera dygn. Det var mycket väntan och rastlöshet, och man var ofräsch hela tiden, man kände verkligen smutsen över hela kroppen.

 

Stackarn och fått åka in två ggr till när hon väl var hemma! Ändå så var hon till gynekolog innan hon åkte, se denna borde gjort en betydligt grundligare koll när man faktiskt ska ont och ut och resa i flera veckor (om hon fått stannat kvar)

 

Lite bilder från igår...bilderna på kortleken är från idag, men vi spelade det i flera timmar igår!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorda söt va?

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0