Ank fajten!?

Ankfajten hetast i tv-julen

SVT kopplar polisgrepp på julens tv-tittare.
Konkurrenterna fyller tablåerna med snömos.
Den stora förändringen är att SVT sparkar ut sitt snusförnuftiga juldrama och ersätter med Läckberg-deckare.

 

"Stjärnorna på slottet", två nya Läckbergdeckare, Michael Jackson, "Rapport"-ankaret Lisbeth Åkerman som julvärd.
Och på julafton blir det ankornas krig
när TV3 ställer Anna Anka mot Kalle Anka i SVT.
Det är bara att parkera sig i soffan - tv-julen är maffigare än på länge.
Här är alla höjdpunkterna.

Julens röda dagar dominerar SVT så hårt att du kan sätta en rosett på fjärrkontrollen och ge bort den.
Med undantag för TV3:s underbart kaxiga tilltag att låta sin egen Anka utmana den där andra Ankan, han utan brallor, på självaste julafton, ja då är det först under mellandagarna som konkurrenterna ger ifrån sig några livstecken. Som vanligt.
Därmed inte sagt att utbudet är sig alldeles likt. Konsert med Michael Jackson och flera smarta dokumentärer bryter elegant mot det traditionella och lätt högtidliga myset.

"Stjärnorna på slottet" har bättre förutsättningar än någonsin att bli storartat teatral tv. Findokusåpan har alltid dominerats av tjuriga pojkgubbar som ofrivilligen levererat fantastisk underhållning. Och med Kjell Bergqvist, Tommy Körberg och Björn Ranelid i startfältet kan det sluta hur som helst. Alla begåvade, men också halvtossiga. Tänk om det blir slagsmål!
Helgernas främsta tv-nyhet är att SVT låter filmatiseringar av Camilla Läckbergs deckare "Stenhuggaren" och "Olycksfågeln" ersätta den tioåriga traditionen med brådmoget föreläsande juldramer.

Tittarmässigt har de fungerat bra. Men när Sverige är som ledigast kan man å andra sidan visa diabilder i tv - vi tittar ändå. Men nu slipper vi glo på grund av att vårt bildningskomplex tvingar oss. Och handen på hjärtat, vad lärde vi oss om Linné, snapphanarna och Selma Lagerlöf? Att de hade roliga hattar.

Ank fajten????? Nog fasiken ser jag på rätt anka och inte är det idioten Anna Anka iaf!!!!!
Har sett alla program men då på nätet i play tv. Jag gillar nämligen Anna Skipper, simon och Tomas och Hasse Aro, så det är jätte kul att se hur de häpnas över denna dumma blondin.
Inte undra på att paul Anka vill ha skillsmässa!!!



Jo det vill han läs här:



– Hon hotade att ta min son

När Nöjesbladet träffar Paul Anka i Los Angeles är han upprö
När Nöjesbladet träffar Paul Anka i Los Angeles är han upprörd. Anna Ankas senaste utspel om att han skulle vara svartsjuk på radioprofilen Ulf Elfving stämmer inte, enligt världsstjärnan. ”Jag vet inte vem han är”, säger han.
Foto: BJÖRN LINDAHL
Anna Anka.
Anna Anka.
Foto: Per Groth
Aftonbladet 22 december.

Paul Anka talar ut om Anna i Nöjesbladet: Inget kan rädda vårt äktenskap

HOLLYWOOD. I det längsta försökte Paul Anka tiga ihjäl uppståndelsen kring hans och Anna Ankas havererade relation.

Men efter hennes påstående att han blivit svartsjuk på Ulf Elfving har han fått nog.

– Ingenting kan ­rädda det här äktenskapet, säger han till Nöjesbladet.

Paul Anka kontaktar själv Nöjesbladet för att få lägga korten på bordet. När vi träffas i en inspelningsstudio i Capitol Records i Hollywood är han ilsken men sammanbiten.

– Jag har aldrig träffat den där radiomänniskan och vet inte vem han är.

Påståendet att den världsberömda sångaren skulle vara avundsjuk på sin hustrus framgång avfärdar han.

– Jag hoppas att hon tjänar massor med pengar. Hon säger att jag inte förstår tv-branschen. Men jag hjälpte henne med rådgivare i början. Det var jag som betalade för hennes första resa till Sverige.

Varför tror du att hon säger såna här saker?

– Hon vill så gärna bli stjärna. Men det är en sjukdom, en kemisk obalans.

Tvingas lugna barnen

Det är hårda ord. Men Paul Anka säger att svenskan vräkt ur sig betydligt elakare saker under höstens turbulens.

– Hon har sagt till mina barn att jag ska dö snart. De har frågat mig om det massor med gånger.

Kan det inte vara något som de själva har hittat på?

– Nej, nej, de hittar ­inte på sånt. De sa att ”Mamma har sagt?…”.

Vad svarade du då?

– Jag försökte lugna dem och sa att jag inte skulle dö, att de inte skulle vara oroliga.

”Ljög om pistolen”

Du bodde redan på hotell den där morgonen då polisen ryckte ut. När bröt ni egentligen med varandra?

– I slutet av november, ­efter ett bråk i Europa. Vi reste tillbaka var för sig.

Vad var det som fick dig att begära skilsmässa?

– Hon ljög och sa att jag hade hotat henne med pistol – och det inför mina barn.

– Barnen pratade om det där i flera veckor och sa, ”Varför, pappa, varför?”.

Till Nöjesbladet har Anna Anka sagt att ni kanske kan återförenas?

– Inte en chans. Det säger jag med 100 procents säkerhet. Hon bröt ihop en kväll och grät. Jag sa att jag ville att vi av hänsyn till barnen skulle bryta lugnt och stilla Men jag sa, ”Du måste flytta härifrån”.

Men hon säger att ni fortfarande bor ihop.

– Ibland sover vi under samma tak, men inte i samma rum. Det finns ett datum när hon måste flytta ut. I övrigt vill jag inte kommentera det.

”Jag skyddade henne”

Det sägs att du har varit olycklig länge?

– Jag sa till henne att vi ­inte borde gifta oss, att vi bråkade för mycket.

Ändå vigdes ni för ungefär 18 månader sedan.

– Hon sa att hon annars skulle lämna mig och ta min son.

Jag träffade dig och din fru för ett år sedan när hon gripits för att ha misshandlat dig, något som du då tonade ner.

– Jag skyddade henne. Hade inte jag dragit i massa trådar hade hon ställts inför rätta. Jag tvingades sy åtta stygn.

Varför skyddade du henne?

– För att det är generande, precis som det är generande med allt hennes sexprat i tv.

Inga avsugningar

Vad syftar du på?

– Det där med avsugning varje morgon. Det existerar inte. Det måste ha varit någon som såg ut som jag. Jag har aldrig fått en avsugning av henne någon morgon. Det är årets lögn.

Nöjesbladet sökte i?går Anna Anka utan framgång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0