Utkast: Trist att ...

Trist att det fortfarande är folk som läser bloggen utan att kommentera, igår var det rätt många inne men inte en ända kommentar.
Jag ber er inte skriva långa romaner, bara skriv läst och ert namn.
Första gången ni kommenterar skulle det ju vara kul om ni skrev hur ni hamnade hos mig, men sen räcker det med läst.
men ni får naturligtvis skriva mer om ni vill.
Usch syndade igår kväll då jag har min vecka och blev så förbaskat choklad sugen...kika under



Just det negerbollar...ni får säga vad ni vill för mig kommer det alltid heta negerbollar (och negerkyssar inte minkyssar som det heter idag).
Igår på dagen så åt jag detta, men det var säkert enbart en 10-15 stycken mixade av dessa 2 sorter:



Min älskling är lustig! Imorgon är det kräftskiva på gården och vi brujar ha lite snask efteråt (var och en köper sitt) är så trött på ostbricka såjag ska äta fetaostkuber och bad Sture köpa chilinötter till sig själv (jag tål inte nötter). Han kom hem med denna påse...ska han äta det själv så mår han nog ej så bra sen:



1 kg var väll i mesta laget.
Har dragit ut plånboksbilder som det heter idag, som jag ska göra scrapbooking på se under:



japp det är Trosa och denna dagen hade de även veteranbils träff.
Minns ni filmen under som gick på 80-talet och handlade om en flodbåt, kärlek och lite till?
Underbar och i förrgår fick jag hem den äntligen!



Om ni inte minns den så måste ni väll iallafall minnas denna serie:



Den ska vi börja se i helgen....ödlorna som såg ut som människor men under var dom ödlor. Den var väldigt bra tycker jag.
Nepp ska se klart svenska hjärtan, sen ska jag lägga mig och sova en stund, för ikväll blir det middag för min sambos systerson som fyller 24 år idag och hans tjej kommer också.
Lägger ut bilder på middagen senare ikväll eller i morgon bitti.
Men kika in för jag kanske skriver fler gånger om annat idag.

Kommentarer
Postat av: Lämnar kommentar som du vill

Du får kalla det negerbollar hur mycket du vill, det blir inte mer rätt för det. Ge gärna en förklaring på varför du kallar det negerbollar. En vettig sådan, inte bara att "jag har alltid gjort det" - varför började du i sånt fall med det? Grupptryck - för att alla andra gjorde det? Negerbollar innehåller inte ett endaste spår av neger. Ingen kallar pizza för turkpannkaka, köttbullar för anabolakaninbajs...

2009-08-07 @ 18:08:24
Postat av: Kerstin svarar anonym

Därför att jag tycker det finns viktigare saker att kämpa mot om det nu ska vara fel att säga negerboll.

Jag säger det därför det alltid hetat det och ska någon hoppa på mig i sina kommentarer så våga stå för vem du är.

Att det heter negerboll är för att den är brun en neger är brun.

Vet tom negrer som tycker detta är urlarvigt och anser att det skapar mer invandrar fientlighet att ta bort namnet än att låta det vara kvar.

2009-08-08 @ 09:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0