Suckar!

Kikade ut från balkongen nyss för en massa barnröster hördes så tidigt, annars brukar det vara mest på eftermiddagen då plaskdammen och själva parkleken är full av barn.
Förskolorna en i vårt hus och en tvärs över parken har öppnat upp efter sin sommar stängdhet.
Under sommaren har dom rustat upp gården och sått gräs därför avspärningen.
Varför skriver jag då detta.
Jag känner inte alls för att börja jobba om en vecka, nyss hade jag fem veckor framför mig och nu bara en ynka vecka kvar.
Jag trivs det är inte det, men sommaren är slut, hösten och mörkret kommer och med det kommer även kylan och det är ett år till nästa gång man får vara ledig, sitta ute och ha mysigt med grannar och goda vänner.




Min avdelningen, den grisrunda är jag :-))))). Gillar inte alls detta kort, men hoppas att det som ska tas nu i höst blir bättre.



Tog en bild över plaskdammen från min balkong också den såg så härligt sommrig ut.
Ja ni har sett den förr då det regnade och inte regnade, men denna är helt nytagen.



Blev lite deppig av allt detta och jag precis som skulle vattna alla blommor tappade precis sugen, se så de ser ut i ett av rummen, palmen hänger ju av  törst.



Äsch det är väll bara att bita i det sura äpplet och sätta igång och vattna.
Kommer in igen i eftermiddag och visar min marionett docka som min mamma köpte åt mig i Prag.
Pinnoccio så klart.
Angelica kommer också dit (min äldsta dotter). Så kika in igen!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0