S:T Görans sjukhus!

Igår kl 18.45 ca ringer Stures mobil och det är ett privat nummer.
När han lägger på visar sig att det är någon Sonja som ringt angående hans syster son som ramlat ordentilgit med cykel vid stora essingen.
Han är groggig och har varit avsvimmad, berättar kvinnan.
Hon lovar att stanna tills vi kommer dit.
Ringer min far för att låna bilen då våran inte går att backa med.
Vi är där redan kl 19.07.
Han har stora och små skrapsår över hela sig och ena armen vid handleden är alldeles svullen.
Vi kör honom till akuten på sjukhuset, där det visar sig att de är säkra på en bruten arm.
Väntetiden för röngen, läkare, gipsning om det behövs är ca 8 timmar.
Han är 24 år så vi lämnar honom på sjukhuset och åker hem, han kan nå oss dygnet runt på mobilen.
Lite svårt att stanna kvar då sture åker hemifrån till jobbet kl 04.15 och jag går hemifrån vid 07.00 till mitt jobb.
Men killen förstod och tyckte det var helt okey, han skulle försöka få tag i tjejen sin igen.




Idag ska jag hem till en arbetskompis på middag, vår hela avdelning ska dit. Hon slutar på vår avdelning för att gå över till stora avdelningen då killen hon är personlig assistent för fyllt tre år.
Känns lite deppigt då hon varit hos oss i 1 1/2 år och vi trivs väldigt bra ihop, att bli av med lilla killen är lika deppigt det för han är jätte go.
Nepp nu måste jag borsta mitt ny tvättade hår och sätta lite fart här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0